Najczęściej zadawane pytania w branży SEO - część 6

23 października 2017

23. Moje pozycje spadły, dlaczego?

Kiedy twoje pozycje się obniżą, może to wynikać z kilku powodów. Oto najczęściej spotykane scenariusze:

  • Google opublikowało nową aktualizację algorytmu, która mogła wpłynąć na twoją witrynę.
  • Twoja witryna straciła dobre linki zewnętrzne, które powodują zmniejszenie uprawnień do Twojej domeny.
  • Twoja witryna została ukarana / filtrowana przez Google z powodu naruszenia wytycznych Google. Najpierw sprawdź konto Google Search Console, aby sprawdzić, czy masz błędy lub wiadomości związane z tym problemem.
  • Twoi konkurenci poprawili swoje pozycjonowanie i wyprzedzili Cię.

18 października 2017

24. Jak długo zajmuje pozycjonowanie?

To trudne pytanie, ale chcielibyśmy zacząć od prostej analogii.

Pomyśl o lekcjach gry na skrzypcach: w ciągu kilku lekcji jestem pewien, że możesz zagrać kilka nut, a może nawet krótką piosenkę. Jednak po wielu latach ćwiczeń możesz występować przed ludźmi i urzekać publiczność swoimi umiejętnościami. Jeśli przestaniesz brać lekcje, stopniowo utracisz swój zestaw umiejętności.

Pozycjonowanie i optymalizacja stron są bardzo podobne, w ciągu kilku dni od zrobienia SEO możesz zobaczyć początkowe wyniki. Być może będziesz pozycjonować w Google dla niektórych bardzo niejasnych słów kluczowych. Po miesiącu zobaczysz jeszcze więcej, a kilka miesięcy później jeszcze więcej.

Pamiętaj, że pozycjonowaie to proces, a nie jednorazowe wydarzenie.

Jeśli jesteś zainteresowany natychmiastowymi wynikami, możesz być zainteresowany reklamą lub marketingiem PPC. Jeśli chcesz zbudować swoją firmę i zyskać ekspozycję w długim okresie czasu dla swojej marki, SEO jest idealną drogą.

10 października 2017

25. Skąd mam wiedzieć, czy linki wsteczne są dobre czy złe dla SEO?

Tylko linki dofollow dają przewagę SEO. Nofollow linki zwrotne mogą być świetne dla zwiększenia ekspozycji witryny i wysyłania ruchu, ale nie pomogą Ci w pozycjonowaniu. Nie oznacza to jednak, że nofollow backlinki są złe.

Jakość łącza zwrotnego można określić, analizując, jak wiarygodna jest łącząca się z nim strona internetowa. Ważne jest również to, że treść strony jest istotna dla Ciebie. Jeśli dobrze znana strona do Ciebie prowadzi, link zwrotny będzie dobry.

Należy pamiętać, że istnieje wiele dobrych stron internetowych, o których być może nigdy nie słyszeliście. Dlatego zaleca się sprawdzenie ich danych SEO. Możesz analizować uprawnienia do domeny, uprawnienia do stron, przepływ zaufania, przepływ cytatów, liczbę zewnętrznych linków, częstotliwość aktualizowania treści, zaangażowanie użytkowników i inne.