Najczęściej zadawane pytania w branży SEO - część 4

30 grudnia 2017

14. On-page i Off-page SEO, co jest ważniejsze?

Oba są równie ważne. Jeśli poważnie myślisz o osiągnięciu wysokiego poziomu w Google, powinieneś zacząć od prac on-page na swojej stronie internetowej, a następnie off-page, co zwykle wiąże się z budowaniem zwrotnych linków. Nie można obejść się bez obu tych kwestii.

21 grudnia 2017

15. Skąd mam wiedzieć, czy moja firma SEO pomaga mi, czy nie?

Nigdy nie ufaj swojej firmie SEO w pełni! Badź zawsze czujny i cyklicznie proś o przesłanie szczegółowych informacji o tym, nad czym pracują, oraz o linkach zewnętrznych, które budują. Kiedy zlecasz profesjonalne pozycjonowanie firmie lub freelancerowi, powierzasz swoją witrynę w ich ręce.

Poproś, aby wysyłali cotygodniowe raporty i sprawdzali, jak działa Twój ruch organiczny, a jeśli zauważysz coś podejrzanego, natychmiast zawieś współpracę.

Jeśli coś złego dzieje się na twojej stronie internetowej (jak kara), to ty będziesz tym dotknięty, a nie firmą SEO.

14 grudnia 2017

16. Moja witryna ma zduplikowaną treść, co mam zrobić?

Wszystkie witryny mogą mieć zduplikowane treści. Google szacuje, że około 25-30% wszystkich treści jest duplikowanych.

Jeśli nie robisz nic złośliwego lub automatycznie tworzysz treści, Twoja stronna powinna być w dobrej formie i nie musisz martwić się o ten problem. Jeśli jednak masz zbyt wiele zduplikowanych stron, musisz naprawić ten problem, zanim Google podejmie jakiekolwiek działania przeciwko Twojej witrynie.

7 grudnia 2017

17. Jak często powinienem publikować treści na mojej stronie?

Nie ma na to dokładnej odpowiedzi. To zależy od tego, w jakiej branży znajduje się twoja strona. Zastanów się, że im więcej masz treści, tym większe szanse na ranking nowych słów kluczowych i więcej ruchu. Mimo to nie omawiaj tego samego tematu zbyt wiele razy, bo Google Panda może filtrować Twoją witrynę.

Większość stron internetowych publikuje co najmniej jeden artykuł na tydzień.

1 grudnia 2017

18. Czy HTTPS wpływa na pozycjonowanie?

Tak! Jeśli nie znasz protokołu HTTPS, jest to bezpieczniejsza forma protokołu HTTP. Sprawdź adres URL tej strony. Zobacz "https" na początku i słowo "Zabezpiecz" po lewej stronie? Google patrzy na takie strony pozytywnie. Nie tylko najpierw indeksuje strony HTTPS, ale także rozpoznaje HTTPS jako sygnał rankingowy. HTTPS jest także szybszy niż HTTP, co może wpływać na współczynnik klikalności. Więc tak, zmiana na HTTPS powinna pozytywnie wpłynąć na twoje pozycje!